Kombinace e-shopového a dodavatelského skladu na Shoptetu

Pokud nemáte vlastní sklad, je vše bez problémů. Složitější situace je, pokud svůj sklad máte nebo ho plánujete. Shoptet totiž sice více skladů podporuje, v reálu s nimi ale nepracuje úplně ideálně. Naštěstí známe recept, jak vše úspěšně vyřešit.

Jak Shoptet pracuje se sklady?

Sklady nastavíte v Shoptet administraci v části Nastavení > Produkty > Sklady. Každý sklad lze vést samostatně a na každém z nich můžete zadávat skladové množství. Potud je to v pořádku. Problém nastává se zobrazováním správné dodací lhůty. Shoptet nebere v úvahu, zda se jedná o váš sklad anebo sklad dodavatele. Všechny zásoby ze všech skladů pouze sečte a podle toho zobrazí odpovídající dostupnost:

  • pokud je součet ks ze všech skladů větší než nula, zobrazuje skladovou dostupnost (např. "Skladem")
  • pokud je součet ks ze všech skladů nula nebo méně, zobrazuje dostupnost po vyprodání (např. "Vyprodáno")

V praxi to znamená, že zobrazí "Skladem" vždy, když je na některém skladě zásoba. Tedy i pokud na vašem skladě není nic a zásoba je pouze u dodavatele. Není možné nastavit zobrazování 3 stavů (např. skladem / skladem u dodavatele / vyprodáno).

Jaké má Napojse řešení?

Řešením je skladové zásoby dodavatele do e-shopu neposílat a v e-shopu si spravovat pouze vlastní sklad. Napojse podle nastavení dodacích lhůt odesílá odpovídající dodací lhůty dodavatele jako dostupnost po vyprodání a inteligentně zapíná nebo vypíná nakupování do mínusu. Příklady:

  • máte na svém skladu 1 ks. V takovém případě zobrazí e-shop skladovou dostupnost (např. "skladem"). Výchozí skladová dostupnost se dá v e-shopu nastavit v části Nastavení > Produkty > Sklady > Nastavení, viz následující obrázek

  • poslední skladový kus se vyprodá. Na skladě tedy bude nula a zobrazí se dostupnost po vyprodání. Napojse importovalo do dostupnosti po vyprodání lhůtu dodavatele. Ta může být různá, např. "skladem u dodavatele", "2-3 dny" nebo "vyprodáno", podle toho, zda je produkt u dodavatele nebo není. V případě, že je produkt u dodavatele dostupný, Napojse povolí nákup do mínusu. V opačném případě se nákup do mínusu zakáže a produkt nelze objednat, jak ukazuje následující obrázek.

Jak vše nastavit?

Nastavení není složité, stačí provést následující kroky:

  • v Napojse si zobrazte seznam dodacích lhůt a zkontrolujte si, zda máte správně nastavené názvy dodacích lhůt a zda lze produkt koupit. Podle toho, zda lze produkt koupit nebo ne přepínáme v e-shopu nakupování do mínusu. 

  • vypněte si export skladových zásob v části Dodavatelé > Moji dodavatelé > Název dodavatele > Nastavení exportu > Zobrazit pokročilé nastavení

  • nastavte si dodací lhůtu pro produkty, které dodavatel vyřadil v části Dodavatelé > Moji dodavatelé > Název dodavatele > Nastavení produktů

  • pokud nepoužíváte skrývání vyřazených produktů v automatickém importu, musíme do e-shopu importovat také vyřazené produkty, jinak by se neaktualizovala dostupnost na výše nastavenou. Musíme je posílat jako viditelné, jinak by se produkt skryl i v případě, že ho máte na svém vlastním skladě. To nastavíte v části Dodavatelé > Moji dodavatelé > Název dodavatele > Nastavení exportu

Nastavení v Shoptetu

  • nakupování do mínusu musí být v nastavení skladu zakázané. Napojse si ho bude u konkrétní produktů povolovat. Globálně povolené nakupování do mínusu nelze importem zakazovat. V takovém případě by tedy šly koupit i produkty, které jsou vyprodané. Nastavení je v části Nastavení > Produkty > Sklady > Nastavení

Byl pro vás tento článek užitečný? Děkujeme za zpětnou vazbu! Hodnocení se napodařilo uložit, zkuste to prosím později.