Automatické generování metadat pro SEO

Ikdyž klíčová slova jsou již pasé, titulek stránky a její popisek mají stále svůj význam. Dnes si ukážeme, jak tato data můžeme automaticky generovat.

Základní pojmy

Titulek neboli Title <title>text</title> je text, který se zobrazuje v neplacených výsledcích vyhledávání nad meta description, URL a slouží jako jeden z velmi důležitých identifikátorů, který pomáhá vyhledávačům pochopit obsah stránky a spárovat jej se správným dotazem od uživatelů.

Meta description sice nemá přímý vliv na vyhledávače (tzn. nezohledňují, zda jsou v meta description obsažena klíčová slova), ale má výrazný vliv na míru proklikovosti (CTR), která ovlivňuje pozice ve výsledcích vyhledávání. Meta description je první věc, kterou hledající uvidí, proto je dobré pro každou stránku (nebo alespoň pro každou důležitou stránku) mít vytvořený unikátní popis a zahrnout do něj i klíčové slovo, které se na Seznamu v případě shody zobrazí tučně.

Zdroj: Collabim.cz

Takto nějak to může ve výsledcích vyhledávání vypadat:

Jak to nastavit?

S výhodou využijeme pravidla. Vstupte tedy do menu Pravidla > Pravidla a klikněte na Vytvořit pravidlo.

  • zadejte libovolný název
  • jako Typ pravidla zvolte Nastavit hodnotu
  • do políčka s hodnotou napište libovolný text. Můžete využívat proměnné, které se automaticky nahradí za danou vlastnost produktu. Více o proměnných v naší nápovědě.
  • jako vlastnost produktu zvolte Titulek stránky (meta tag TITLE), resp. pro meta popisek Popis stránky (meta tag DESCRIPTION)
  • klikněte na Vytvořit

A to je vše. Při další aktualizaci feedu od dodavatele se pravidlo aplikuje a meta data se vytvoří. Na Shoptetu bohužel není možné META data aktualizovat pomocí automatického importu, je potřeba použít ruční import.

Byl pro vás tento článek užitečný? Děkujeme za zpětnou vazbu! Hodnocení se napodařilo uložit, zkuste to prosím později.