Vlastní sklad na Shoptetu
Pokud nemáte vlastní sklad, je vše bez problémů. Složitější situace je, pokud svůj sklad máte nebo ho plánujete. Shoptet totiž sice více skladů podporuje, v reálu s nimi ale nepracuje úplně ideálně. Naštěstí máme recept, jak vše úspěšně vyřešit.
Známé problémy se sklady na Shoptetu
Následující seznam neduhů se nám podařilo úspěšně vyřešit:
- Shoptet zobrazuje skladové množství jako součet množství z jednotlivých skladů. Problém nastává se zobrazováním správné dodací lhůty. Shoptet nebere v úvahu, zda se jedná o váš sklad anebo sklad dodavatele. Všechny zásoby ze všech skladů pouze sečte a podle toho zobrazí skladovou dostupnost, případně dostupnost po vyprodání. Není možné nastavit zobrazování 3 stavů (např. skladem / skladem u dodavatele / vyprodáno).
- Automatický import umí skrýt či smazat zboží, které už dodavatel ve feedu nemá. Shoptet však nebere v úvahu, zda máte zboží na svém vlastním skladu, či nikoliv. Produkty tedy skryje, ikdyž je máte u sebe skladem.
Nastavení vašeho skladu v Napojse
Od spuštění Napojse 3.0 již níže popsaná funkce není dostupná pomocí Shoptetového doplňku Napojení na dodavatele. Pro kombinaci e-shopového a vlastního skladu doporučujeme chování nastavit dle nápovědy Kombinace e-shopového a dodavatelského skladu na Shoptetu.
Následující nastavení bude správně fungovat, pokud máte doplněk Napojení na dodavatele aktivní a nainstalovaný před 1. 8. 2024. Pokud si nejste instalací doplňku jistí, obraťte se na naši technickou podporu. Dále je nutné pro párování produktů mezi Napojse a Shoptetem používat kódy produktů, které na obou platformách u odpovídajících produktů musí být totožné. To by mohl být problém používáte-li pro aktualizaci produktů z Napojse do Shoptetu automatické importy s párováním produktů na základě EAN.
- přejděte do Nastavení. Je to ikonka ozubeného kolečka vpravo nahoře, vedle informace o přihlášeném uživateli
- vyberte si ze seznamu skladů, který je váš vlastní. Z něj si budeme stahovat informace o zásobách do Napojse
- vložte URL marketingového exportu. To najdete ve svém e-shopu v části Produkty > Export
- nastavte příslušné dodací lhůty pro produkty
- klikněte na Uložit. Napojse začne stahovat informace o skladových zásobách z vašeho e-shopu. První stažení může trvat až několik minut. Potom uvidíte skladová zásoby v Napojse u produktu.
Možnost 1: chci zobrazovat skladové zásoby dodavatele
Pro zobrazení skladů, jak ukazují následující obrázky, je nutná drobná úprava e-shopové šablony. Podívejte se na naše partnery, kteří vám s úpravou rádi pomohou.
V takovém případě je potřeba definovat si v e-shopu více skladů. Jeden pro sebe a jeden pro dodavatele. Na každém z nich pak můžete vést skladovou evidenci zvlášť. Jak sklady nastavit podrobně popisujeme v samostatném článku.
Následující obrázky ukazují, jak lze poměrně snadnou grafickou úpravou šablony kombinované sklady zobrazovat.
Skladové zásoby zobrazovat nemusíme, ikdyž je máme reálně k dispozici.
Zobrazení se dá různě kombinovat a motivovat zákazníky k nákupu.
Možnost 2: zásoby dodavatele zobrazovat nechci, nebo je dodavatel neuvádí
V tomto případě není nutné žádný externí sklad vytvářet a pracujeme pouze s dodacími lhůtami a nákupem do mínusu.
Pokud produkt neni skladem v e-shopu, ale je skladem u dodavatele, zobrazíme odpovídající dodací lhůtu a automaticky zapneme možnost nákupu do mínusu.
Pokud produkt není skladem nikde, nákup do mínusu vypneme a zobrazíme dodací lhůtu "po vyprodání". Tuto lhůtu importujeme z Napojse podle toho, jakou lhůtu uvádí dodavatel.
Jak vše nastavit?
- v Napojse si zobrazte seznam dodacích lhůt a zkontrolujte si, zda máte správně nastavené názvy dodacích lhůt a zda lze produkt koupit. Podle toho, zda lze produkt koupit nebo ne přepínáme v e-shopu nakupování do mínusu.
- nakupování do mínusu musí být v nastavení skladu zakázané. Napojse si ho bude u konkrétní produktů povolovat. Globálně povolené nakupování do mínusu nelze importem zakazovat. V takovém případě by tedy šly koupit i produkty, které jsou vyprodané. Nastavení je v části Nastavení > Produkty > Sklady > Nastavení
- pokud nechcete importovat skladové lhůty dodavatele do e-shopu a stačí vám pracovat s jeho dostupnostmi, vypněte si export skladových zásob v části Dodavatelé > Název dodavatele > Nastavení exportu > Pokročilé nastavení