Základní nastavení pro nového dodavatele

Máte v Napojse svého prvního dodavatele? V tomto článku Vám popíšeme ta nejdůležitější nastavení, která Vás čekají.

V tomto článku

Aktualizace dodavatelského feedu

Napojse se samo stará o to, aby byla data dodavatele aktuální - v pravidelných intervalech dodavatelský feed aktualizuje z poskytnuté URL adresy. Pokud dodavatel feed na url adrese neposkytuje, ale posílá Vám ho pro manuální aktualizaci (např. v příloze emailu), soubor si do Napojse můžete vložit ze svého PC.

V určitých případech, a dále si některé ukážeme, se hodí nespoléhat na automatickou aktualizaci feedu, ale vyvolat ji ručně ihned.

  • v menu Dodavatelé vyberte sledovaného dodavatele
  • klikněte na Aktualizovat
  • aktualizace je na serveru zařazena do fronty a obvykle během několika minut proběhne

Nastavení měny z cizího feedu

Pokud používáte feed zahraničního dodavatele, budete pravděpodobně potřebovat nastavit vhodnou konverzi měny. Je to velice snadné a požadovaného výsledku dosáhnete dle krátkého článku Konverze do jiné měny.

Úpravy produktů

Když se Vám produkty od dodavatele v pořádku importují, můžeme přistoupit k dalšímu kroku, při kterém nastavíte, jak se Vám produkty budou zobrazovat. Dodavatel nejčastěji produkty doplní o patřičné informace, ovšem může se stát, že Vám nevyhovují, nebo některé zcela chybí. Produkty můžete měnit buď ve svém e-shopu, nebo v Napojse. Oba přístupy mají své plusy a mínusy, kterým se podrobně věnuje samostatný článek.

V Napojse existují tři režimy úprav produktu a je také možná speciální hromadná úprava takzvaným  Pravidlem. První, zcela přímočará, je ruční úprava po jednotlivých produktech. Jak na to Vám ukážeme v článku Ruční úpravy produktů.

Na půl cesty mezi zcela individuálním přístupem a hromadnou změnou v tabulkovém editoru se nachází možnost úprav v našem Režimu úprav. I práce v něm je poměrně snadná a intuitivní, ozřejmí Vám ji článek Režim úprav.

Produkty lze také hromadně upravovat v Excelu. Z Napojse si stačí vyexportovat vybrané produkty ve formátu CSV, upravit v Excelu a naimportovat zpět. Podrobně je to popsáno v článku Hromadné úpravy produktů pomocí CSV souborů.

Úpravy, ke kterým dojde jedním ze jmenovaných způsobů, uzamknou měněnou vlastnost Zámkem a následně až do odemknutí nedojde k přepisu zamčené vlastnosti při žádné aktualizaci produktů z dodavatelského feedu. O možnostech použití zamykání vlastností se můžete dozvědět více v článku Odemykání a zamykání vlastností produktu.

Pro hromadné úpravy specificky vybraných produktů lze využít již zmíněných Pravidel. Pravidla mohou být velice specifická, pokud máte zájem se o nich dozvědět více, věnujte pozornost článku Pravidla.

Kategorie produktů

Produkty obvykle již od dodavatele do Napojse přichází zařazené do kategorií. Tyto dodavatelské kategorie můžete buď využít tak, jak jsou, nebo si je spárovat se svými e-shopovými kategoriemi, případně produkty do svých kategorií zařadit ručně, nebo také pro přiřazení produktů do kategorií využít Pravidlo. Možné je také využít libovolnou kombinaci výše uvedených řešení.

Nejjednodušší, ale ne vždy žádoucí, je využití kategorií dodavatele. V Napojse je použití kategorií dodavatele nastaveno jako výchozí. Je-li použito, produkty jsou kategorizovány dle dodavatele a budou se Vám také i s kategoriemi přenášet z Napojse do e-shopu. Pokud si přejete kategorie do e-shopu vůbec nepřenášet, je možné vypnout přenos kategorií v Nastavení exportu Vašeho dodavatele, po kliknutí na Zobrazit pokročilá nastavení a zakázání přenosu kategorií.

Produkty se Vám pak do e-shopu budou přenášet bez kategorie, tedy buď se Vám dle kódu napárují na existující zařazené produkty ve Vašem e-shopu, nebo se vloží do výchozí kategorie. Pokud chcete dodavatelské kategorie napárovat na své e-shopové kategorie, Napojse pro Vás má i elegnantnější řešení. Vaše e-shopové kategorie si můžete naimportovat do Napojse a kategorie od dodavatele či jednotlivé produtky si na své e-shopové napárovat ručně. Provést to můžete dle článku E-shopové kategorie.

Jakmile máte v Napojse e-shopové kategorie přenesené, je nutné je napárovat s dodavatelskými. Po napárování se po každé aktualizaci feedu od dodavatele umístění všech, i nových, produktů samo přizpůsobí Vašemu e-shopu. Nápověda pro párování kategorií.

Je také možné produkty zařadit individuálně, což se používá spíše v ojedinělých případech, když si konkrétní produkt přejete zařadit do specifické kategorie. Docílíte toho při ruční úpravě, možností máte více a shrnuty jsou v následujícím článku Zatřídění produktů do kategorií.

Pokud kategorii produktu přiřadíte ručně, vytvoří se zámek na kategorie a produkt zůstane v určených kategoriích dokud uzamčení nezrušíte.

Schvalování produktů

Máte-li produkty upravené a zařazené v požadovaných kategoriích, nastává čas zvolit, které produkty z Napojse chcete prodávat ve svém e-shopu. Produkty se Vám od dodavatele ve výchozím stavu v Napojse zobrazují ve stavu Ke schválení a můžete je schválit nebo zamítnout. Pokud se chystáte schvalovat produkty, které již máte ve svém e-shopu, můžete tak učinit snadno a hromadně. Postup máme popsaný v článku Jak hromadně schválit produkty, které máte na e-shopu.

Častěji je potřeba schvalovat produkty, které v e-shopu nemáte. Na to je možné jít po jednotlivých produktech, ale i hromadně či přímo automaticky dle kategorie, ve které produkt od dodavatele přichází. Jednotlivé možnosti schvalování máme podrobněji popsány a ukázány v článku Schvalování produktů.

Jednou schválené produkty se Vám typicky zobrazív záložce Aktivní a zůstanou schválené, dokud neurčíte jinak.

Cenotvorba

Pro nastavení cen produktů poskytuje Napojse řadu užitečných funkcí. V Napojse můžete nastavovat mimojiné prodejní či akční ceny pomocí Cenových pravidel, nastavit si automatické zaokrouhlování cen či nastavit speciální ceník pro zákazníky registrované ve Vašem e-shopu. Kompletní informace naleznete v nápovědě Cenotvorba.

Práce se sklady a dostupností

Pro práci se skladovými zásobami a dostupností existuje mnoho různých možností nastavení pro dosažení rozličných výsledků a je důležité si vlastní řešení dobře rozmyslet. Níže Vám nastíníme různé možnosti.

Zcela nejjednodušší řešení se uplatňuje, pokud nemáte vlastní e-shopový sklad a prodáváte pouze zboží svých dodavatelů z Napojse. Bez obav můžete do svého e-shopu posílat skladová množství nebo dostupnost. Pokud vlastní e-shopové sklady používáte, situace se komplikuje. V Shoptetu je vhodné importovat produkty do dodavatelského skladu. Jak ho vytvořit a zásobovat z Napojse Vám ozřejmí článek Nastavení dodavatelského skladu v Shoptetu.

Jak sklady v Shoptetu správně nastavit se dozvíte v článku Kombinace e-shopového a dodavatelského skladu na Shoptetu.

Pokud si přejete v e-shopu skrývat vyprodané produkty, je vhodné tyto produkty skrývat již v Napojse a následně je nepřenášet do Vašeho e-shopu. Produkty, které nejsou ve feedu pak Shoptet dokáže skrýt na webu před zákazníky. Postup je popsaný v naší nápovědě Jak automaticky skrývat nedostupné produkty.

Pokud dojde ke skrytí produktu, který sice nemá skladem dodavatel, ale Váš vlastní sklad ano, Napojse si umí dostupnost na vlastním skladě zjistit. Přenos Vašeho skladu do Napojse zařídíte dle krátkého návodu Vlastní sklad na Shoptetu. Produkty, které máte na vlastním skladě, jehož množství se stahuje do Napojse, pak jsou z Napojse exportované i v případě, že je produkt skrytý.

Nastavení dostupnosti

Dodavatel obvykle poskytuje dostupnost svého zboží pod obvyklými názvy jako Skladem či Vyprodáno, ovšem ne vždy tomu tak je, případně si chcete názvy změnit na vlastní, protože Vám nevyhovují. To je v Napojse velice snadné

  • v sekci Produkty > Dodací lhůty můžete k dodavatelským lhůtám vytvořit vlastní názvy. Ale nejen to, u dodacích lhůt existuje i další praktické nastavení. Pro přehled nahlédněte do článku Dodací lhůty v naší nápovědě.

Pokud do svého e-shopu importujete skladová množství a ta jsou kladná, dodací lhůta nastavená v Napojse se Vám přenese do normální dostupnosti. Pokud množství neimportujete, nebo jsou menší, než 1 ks, do e-shopu se dodací lhůta z Napojse importuje do dostupnosti po vyprodání.

Import do e-shopu

Jakmile máte v Napojse všechno připravené, můžete přistoupit k odeslání feedu do Vašeho e-shopu. Postupy se liší dle jednotlivých e-shopových řešení, máme připravené návody na dvě nejvyužívanější.

  • Importovat feed do Shoptetu můžete buď automaticky, nebo ručně - což je vhodné spíše pro jednorázový import.
  • do UPgates se importují zvlášť kategorie, zvlášť produkty.

Pokud používáte alternativní řešení, či jste v naší nápovědě nenalezli odpověď na všechny Vaše otázky, samozřejmě Vám rádi pomůžeme Napojse nastavit tak, aby Vám vše fungovalo tak, jak potřebujete. Kontakt na nás naleznete na našem webu Napojse.cz.

Byl pro vás tento článek užitečný? Děkujeme za zpětnou vazbu! Hodnocení se napodařilo uložit, zkuste to prosím později.